Prenumerationsvillkor för Historia Årsbok

Så här fungerar din prenumeration
Som ny prenumerant får du Historia Årsbok som introduktionserbjudande och får därefter automatiskt en ny årsbok i december månad varje år. Detta fortsätter som en tillsvidareprenumeration.

Historia Årsbok kan ändra priser, avgifter och andra villkor i avtalet med utgångspunkt i följande: inflation, ändringar i ofrånkomliga utgifter, ändringar i enhetsproduktionskostnader, produkts- och innehållsändringar samt ändrad lagstiftning. Väsentliga ändringar kommer att meddelas senast 14 dagar i förväg e-post/brev. Ändringen träder i kraft från och med ditt nästa faktureringsdatum efter meddelande om ändring. Prenumerationserbjudanden gäller inte i utlandet. Vi förbehåller oss rätten att godkänna varje beställning. Om du är under 18 år behöver vi en skriftlig beställning med förälders/vårdnadshavares underskrift. Om en försändelse skadas under leveransen ber vi dig kontakta Kundtjänst så att vi kan skicka dig en ny.

Betalning
Vid betalning med bankkort kommer du att registreras för automatisk betalning. Betalningen av introduktionserbjudandet görs i samband med beställningen. Betalningen för din prenumeration kommer sedan att dras från ditt kort på utgivningsdagen. Du ansvarar för att uppdatera dina betalningsuppgifter om ditt kort spärras eller slutar gälla. Gå in på kundtjanst.nu eller kontakta kundtjänst på telefonnummer 08-555 454 00. Om betalningen för prenumerationen inte kan dras från ditt kort kommer du att få ett inbetalningskort.

Kontakta din bank om du vill anmäla dig till e-faktura. Om du har valt att betala din prenumeration med inbetalningskort måste betalningen göras via inbetalningskortet som medföljer boken. Vi reserverar oss för eventuella avgifter vid betalning med inbetalningskort. Vid utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift – som mest i enlighet med den vid var tid gällande räntelagen. Om du returnerar en bok eller inte tar emot den från posten innebär det inte att du slipper betala.

Ångerrätt
Du kan enligt konsumentköplagen ångra det ingångna avtalet utan motivering inom 14 dagar. Ångerrätten upphör 14 dagar efter den dag du mottagit din första bok. Om du vill ångra avtalet, ska du meddela oss att du ångrat avtalet. Du kan t.ex. ångra det ingångna avtalet genom att logga in på kundtjanst.nu, där du under menyalternativet ”Kontakta kundtjänst” eller under ”Frågor och svar” hittar ångerblanketten som du kan fylla i och skicka in till oss. Ångerrätten gäller om du skickar oss ditt meddelande innan tidsfristen löpt ut.

Om du redan mottagit boken, ska du returnera den till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter det att du meddelat oss att du vill utnyttja din ångerrätt. Du måste själv betala kostnaderna (porto) för returneringen av boken. Om du vill ha kvitto på att du ångrat dig i tid, kan du t.ex. skicka ett rekommenderat brev till Kundtjänst, 205 05 Malmö, och sedan spara postkvittot. Du kan bara ångra avtalet om du kan returnera den mottagna boken till oss i obruten förpackning.

Om du utnyttjar din ångerrätt, återbetalar vi alla inbetalningar du gjort till oss, inklusive leveranskostnader. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar från det datum då vi fick ditt meddelande om att du vill ångra det ingångna avtalet. Vi kan hålla inne återbetalningen fram till dess att vi fått boken i retur eller till dess att du har visat upp dokumentation på att du har returnerat boken.

Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som lämnas i samband med att du upprättar en prenumeration behandlas i enlighet med vår personuppgiftspolicy, som du kan läsa om på bonnierpublications.com/personuppgiftspolicy.

Ändring av dina uppgifter och prenumerationen
Ändring av din adress, e-postadress samt anmälan till automatisk kortbetalning eller autogiro m.m. gör du enklast på kundtjanst.nu. Ändring av adress och e-post ska göras omgående. Om du inte meddelat oss din nya adress och därför inte fått din bok, eftersänds den efter att du kontaktat oss, varvid du får stå för portokostnaderna.

Du kan när som helst säga upp din prenumeration – vi måste dock ha din uppsägning senast 30 dagar efter att du mottagit din senaste bok. Om din uppsägning ska gälla från en annan tidpunkt och om du önskar återbetalning av ett redan inbetalat belopp, ber vi dig kontakta kundtjänst. Utebliven betalning betraktas inte som en uppsägning.

Kontakt
Du kan kontakta oss via kundtjanst.nu eller på telefon 08-555 454 00 måndag till fredag kl. 8–18, om du vill ha personlig betjäning, eller ringa till vår automatiska dygnetruntservice utanför öppettiderna.

Om du har frågor kring din beställning kan du alltid kontakta Kundtjänst. Om en tvist inte kan lösas mellan parterna kan konsumentverket kontaktas på konsumentverket.se

Bonnier Publications International AS
Organisationsnummer 977041066

Tillbaka