Prenumerationsvillkor för Populär Historia
Så här fungerar din prenumeration
Populär Historia skickas ut portofritt på utgivningsdagen och utkommer 14 gånger om året. Om det ingår en gåva i ditt erbjudande, skickas denna separat ca två veckor efter att vi har registrerat din betalning för tidningarna, om inget annat anges i erbjudandet. Det är fråga om en tillsvidareprenumeration. Har du däremot en tidsbegränsad prenumeration kommer du mot slutet av din prenumerationsperiod att få ett erbjudande om att fortsätta med en ny period.
Prenumerationserbjudanden gäller inte i utlandet. Populär Historia förbehåller sig rätten att godkänna varje beställning. Om du är under 18 år behöver vi en skriftlig beställning med förälders/vårdnadshavares underskrift. Reklam från Bonnier och våra samarbetspartner i form av lösa och fasta insticksblad kan förekomma och betraktas som en del av tidningen och kan inte väljas bort.
Populär Historia kan ändra priser, avgifter och andra villkor i avtalet med utgångspunkt i följande: inflation, ändringar i ofrånkomliga utgifter, ändringar i enhetsproduktionskostnader, produkts- och innehållsändringar samt ändrad lagstiftning. Väsentliga ändringar kommer att meddelas senast 14 dagar i förväg i tidningens kolofon eller via e-post. Ändringen träder i kraft från och med ditt nästa faktureringsdatum efter meddelande om ändring.
Så här fungerar en beställning av presentkort
Första tidningen skickas till mottagaren senast en månad efter inlösen av presentkortet. Leveransen av tidningar upphör automatiskt efter att sista tidningen skickats ut. I bekräftelsemejlet finns en länk till presentkortet, som kan skrivas ut. I mejlet får du information om inlösen, och informationen framgår också på presentkortet. Beloppet på köpet av presentkortet dras från kortet strax efter beställningen.
Betalning
Vid betalning med betalkort kommer du att registreras för automatisk betalning. Betalningen av introduktionserbjudandet görs i samband med beställningen. Betalningen för din prenumeration kommer sedan att dras från ditt kort på utgivningsdagen. Du ansvarar för att uppdatera dina betalningsuppgifter om ditt kort spärras eller slutar gälla. Gå in på kundtjanst.nu eller kontakta kundtjänst på telefonnummer 08-555 454 00. Om betalningen för prenumerationen inte kan dras från ditt kort kommer du att få ett inbetalningskort.
Om betalningen av din prenumeration sker via inbetalningskort måste betalningen göras via inbetalningskortet som medföljer tidningen. Observera att det tas ut en administrativ avgift i samband med betalning. För att undvika denna avgift kan du via kundtjanst.nu anmäla dig till automatisk kortbetalning eller kontakta din bank om du vill anmäla dig till e-faktura eller autogiro. När du anmäler dig till e-faktura eller autogiro övergår du automatiskt till kvartalsbetalning, såvida du inte redan betalar halvårs- eller helårsvis.
Vid utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift – som mest i enlighet med den vid var tid gällande räntelagen. Om du returnerar en tidning eller inte tar emot den från posten innebär det inte att du slipper betala.
Ångerrätt
Du kan enligt konsumentköplagen ångra det ingångna avtalet utan motivering inom 14 dagar. Ångerrätten upphör 14 dagar efter den dag du mottagit din första tidning. Om du vill ångra avtalet, ska du meddela oss att du ångrat avtalet. Du kan till exempel ångra avtalet genom att logga in på kundtjanst.nu, där du under menyfliken Kontakta oss kan ångra ditt köp genom att skicka ett mejl med information om detta. Ångerrätten gäller om du skickar oss ditt meddelande innan tidsfristen löpt ut. Om du redan mottagit tidningen, ska du returnera den till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter det att du meddelat oss att du vill utnyttja din ångerrätt. Du måste själv betala kostnaderna (porto) för returneringen av tidningen. Om du utnyttjar din ångerrätt, återbetalar vi alla inbetalningar du gjort till oss. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar från det datum då vi fick ditt meddelande om att du vill ångra det ingångna avtalet. Vi kan hålla inne återbetalningen fram till dess att vi fått tidningen och ev. extra vara i retur.
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som lämnas i samband med att du upprättar en prenumeration behandlas i enlighet med vår personuppgiftspolicy, som du kan läsa om på bonnierpublications.com/personuppgiftspolicy.
Uppsägning
Du kan säga upp din prenumeration när som helst. Om du har mottagit första tidningen i din betalningsperiod eller om första tidningen är på väg till din adress, träder din uppsägning i kraft efter att du mottagit samtliga tidningar i betalningsperioden. Om du har några frågor angående vår hantering av din uppsägning ska du kontakta kundtjänst. Utebliven betalning eller vägran att ta emot en tidning betraktas inte som en uppsägning.
Kontakt/självbetjäning
Du kan enkelt kontakta oss via kontaktformuläret på kundtjanst.nu eller via telefon på 08-555 454 00 måndag till fredag kl. 8–18, om du vill ha personlig service. Annars kan du ringa till vår automatiska dygnetruntservice utanför öppettiderna. Du kan även skicka ett mejl till fragor@bonnier.dk med information om vad ditt ärende gäller samt prenumerationsnummer och dina kontaktuppgifter.
Om du har frågor kring din beställning kan du alltid kontakta kundtjänst. Om en tvist inte kan lösas mellan parterna kan Konsumentverket kontaktas på konsumentverket.se eller Konsumentverket/KO, Box 48, 651 02 Karlstad.
Bonnier Publications International AS
Momsreg.nr. SE-502061415101.